Our story

Nick’s story börjar med vår grundare Niclas. Under 2013 diagnostiserades han med prediabetes och som en konsekvens av det var han tvungen att förändra sin kost och ge upp det han älskade mest i livet, choklad och glass.  

Som den ingenjör han är, valde han att gå den experimentella vägen och testa sig fram till en lösning tillsammans med andra mer erfarna matentusiaster, för att skapa godsaker som smakar fantastiskt och som inte kompromissar med hälsan. Niclas fick sina blodsockervärden under kontroll med hjälp av hans nya kosthållning och idéen till Nick’s föddes.

Our journey

  • 2014

    Experiments

    Niclas börjar experimentera med nya sätt att söta på. Han utesluter tillsatt socker och andra kolhydrater och börjar förstår att dessa byggstenar inte måste finnas för att sötsaker faktiskt ska smaka bra. No added sugar kan också vara sweet.

  • 2017

    2017

    Varumärket Nick’s lanseras på den svenska marknaden med en range av konfektyr och proteinbars. Lanseringen är totally out of conetrol och storsäljaren Kexbar (nuvarande Chocolate wafer) vinner smaktest som Sveriges godaste kexchoklad. Well, ingen minns en fegis.

  • 2018

    Launch

    Via Amazon börjar Nick’s distribueras utanför Sverige på marknader som Frankrike och Tyskland och vi blir det bäst säljande utländska varumärket på Amazon UK. Produktportföljen utökas och glass lanseras i familjepack. Creamy och helt enkelt underbar.

  • 2019

    2019

    US here we come! Nick’s introduceras i amerikanska butiker med Swedish-style light ice cream. Pints fyllda med kärlek, kakdeg och låga andelar kolhydrater och kalorier tar jänkarna med storm.

  • 2020

    New big market

    Den krämiga pintglassen lanseras nu även i Sverige och nu kan alla have an ice day, every day. Sea salt caramel är den bäst säljande funktionella glassen på marknaden och fler glassiga smaker i samma sortiment lanseras på löpande band.

  • TODAY

    Keep up the good work

    Full fart framåt med att introducera glassen på nya marknader runt omkring i Europa. Och vad händer next? Ja, det vi vet är att vi kommer fortsätta att erbjuda produkter som smakar fantastiskt och som också är bra för dig. All this to sweeten up your day.