Vanliga frågor
Hur lång tid tar leveransen?
Normalt sätt skickas dina varor på samma dag eller dagen efter din beställning. Sedan tar det några dagar för varorna att komma till dig. Den totala leveranstiden är därför cirka 3–5 arbetsdagar.
Var är mitt kvitto?
Du får ditt kvitto i samband med att orderbekräftelsen skickas ut när du genomfört ditt köp. Titta i din inkorg alternativt i din skräppost.
Hur vet jag att min order gick igenom?
När du genomfört din betalning och du kommit till vår bekräftelsesida så kommer du även få en orderbekräftelse skickad till den e-postadress som du angett vid betalningen. Om du inte fått någon bekräftelse per e-post så kontakta vår kundservice på support.eu@nicks.com.
Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?
Vi erbjuder de vanligaste betalningsalternativen, från Klarna till Apple och Google Pay samt VISA Mastercard och American Express.
Meddelar ni mig när min order kommit fram?
När din order kommit fram till utlämningsstället/servicepoint så skickas en avisering via SMS till det telefonnummer som du angett vid beställningen.
Kan jag avbryta eller ändra min genomförda order?
När du bekräftat din order så skapas ett ordernummer per automatik, detta för att göra leveransen så effektiv och snabb som möjligt. Således kan vi inte garantera att vi hinner ta bort eller ändra din order. Kontakta vår kundtjänst på support.eu@nicks.com så hjälper vi dig vidare.
Var är mitt paket?
Så fort som du har betalat och genomfört ditt köp så skickas en orderbekräftelse till dig. När varorna sedan har lämnat vårt lager så skickas även en uppdatering till din e-post med din leveransinformation, därifrån kan du spåra ditt paket. Det tar i genomsnitt 3-5 dagar från att du lägger din beställning till att varorna når dig.
Når får jag återbetalningen vid en godkänd reklamation?
När vi väl tagit emot den reklamerade varan och granskat produkten så genomförs återbetalningen inom 14 dagar (oftast snabbare än så).
Vad är det för prenumeration ni erbjuder?
Vi erbuder alla våra kunder att automatiskt få sina produkter hemskickade till sig via vår prenumerationstjänst. Först väljer du vilken produkt du önskar, vilket tidsintervall (varannan vecka, en gång i månaden osv) och sedan lägger du in dina betalningsuppgifter. När detta är klart skickar vi helt enkelt den produkten du valt enligt det tidsintervall du valt. Så, tex du älskar Coconut och vill ha 12 sådana varje månad. Vi löser det! Prenumerationen kan du alltid avsluta, inga bindningstider.
Du kan avsluta eller ändra din prenumeration genom att klicka här.
Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?
Absolut, i slutet av kassa processen väljer du själv med vilken fraktföretag och typ av fraktsätt du vill att ditt paket ska skickas med.
Jag fick fel vara eller ordern saknar en vara?
Om du mot all förmodan fått fel vara/varor så ta en en bild och skicka till vår kundservice på support.eu@nicks.com. Vi hjälper dig och ser till att du får rätt produkter.
Kan jag köpa N!CK’S glass via er hemsida?
Absolut, visst kan du det! Däremot så sker det genom någon av våra partners då vi själva inte har möjlighet att leverera frysta varor direkt till dig. Klicka här för att se vilken smak som passar dig!
Jag har glömt mitt lösenord för att logga in på mitt konto, hur gör jag nu?
Du behöver inte ha ett registrerat konto hos oss för att kunna vara kund hos oss. Däremot finns det många fördelar med att registrera sig som kund på nicks.se. Då kan du snabbare checka ut i kassan, se historiska ordrar och få spännande erbjudanden skickade till dig.