Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågorna kring köp på nicks.se.

Om du inte hittar svaret på just din fråga så skicka oss ett email på support.eu@nicks.com så hjälper vi dig vidare.

FAQS

  • Vi erbuder alla våra kunder att automatiskt få sina produkter hemskickade till sig via vår prenumerationstjänst. Först väljer du vilken produkt du önskar, vilket tidsintervall (varannan vecka, en gång i månaden osv) och sedan lägger du in dina betalningsuppgifter. När detta är klart skickar vi helt enkelt den produkten du valt enligt det tidsintervall du valt. Så, tex du älskar Coconut och vill ha 12 sådana varje månad. Vi löser det! Prenumerationen kan du alltid avsluta, inga bindningstider.

  • Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

    Absolut, i slutet av kassaprocessen väljer du själv med vilken fraktföretag och typ av fraktsätt du vill att ditt paket ska skickas med.

  • Så fort som du har betalat och genomfört ditt köp så skickas en orderbekräftelse till dig. När varorna sedan har lämnat vårt lager så skickas även en uppdatering till din e-post med din leveransinformation, därifrån kan du spåra ditt paket. Det tar i genomsnitt 1-3 dagar från att du lägger din beställning till att varorna når dig.

  • Du får ditt kvitto i samband med att orderbekräftelsen skickas ut när du genomfört ditt köp. Titta i din inkorg alternativt i din skräppost.

  • Vi erbjuder de vanligaste betalningsalternativen, från Klarna till Apple och Google Pay samt VISA ocH MasterCard.

  • Då kommer vi skicka dig flera påminnelser och om du fortfarande inte hämtar paketet så kommer det skickas tillbaka till vårt lager. Om det sker så kontakta vår kundservice så löser vi det.

  • Om du mot all förmodan fått fel vara/varor så ta en en bild och skicka till vår kundservice på support.eu@nicks.com. Vi hjälper dig och ser till att du får rätt produkter.

  • När du genomfört din betalning och du kommit till vår bekräftelsesida så kommer du även få en orderbekräftelse skickad till den e-postadress som du angett vid betalningen. Om du inte fått någon bekräftelse per e-post så kontakta vår kundservice på support.eu@nicks.com.

  • När din order kommit fram till utlämningsstället/servicepoint så skickas en avisering via SMS till det telefonnummer som du angett vid beställningen.

  • När du bekräftat din order så skapas ett ordernummer per automatik, detta för att göra leveransen så effektiv och snabb som möjligt. Således kan vi inte garantera att vi hinner ta bort eller ändra din order. Kontakta vår kundtjänst på support.eu@nicks.com så hjälper vi dig vidare.

  • Frakten kostar från 39 kronor med DHL. Vi erbjuder även fri frakt när du kommer över en viss ordergräns.

  • Du behöver inte ha ett registrerat konto hos oss för att kunna vara kund hos oss. Däremot finns det många fördelar med att registrera sig som kund på nicks.se. Då kan du snabbare checka ut i kassan, se historiska ordrar och få spännande erbjudanden skickade till dig.


    Om du mot förmodan glömt ditt lösenord så kan du återställa det genom att klicka här.

  • Absolut, visst kan du det! Däremot så sker det genom någon av våra partners då vi själva inte har möjlighet att leverera frysta varor direkt till dig. Klicka här för att se vilken smak som passar dig!

  • Vår glass finns i de flesta mataffärer så som Willys, ICA, Hemköp osv. VI finns överallt och om du inte hittar oss säg till!

  • Normalt sätt skickas dina varor på samma dag eller dagen efter din beställning. Sedan tar det några dagar för varorna att komma till dig. Den totala leveranstiden är därför cirka 1–3 arbetsdagar.

  • Alla de produkter som säljs på vår hemsida (tex merchandise, kepsar osv) omfattas av 14 dagars ångerrätt. Observera dock att produkter som klassas som livsmedel (bars, sötningsersättning etc) inte kan returneras av hygientekniska anledningar allt enligt distansavtalslagen. Har du frågor om detta eller har en vara som du vill returnera ber vi dig ändå kontakta vår kundtjänst på support.eu@nicks.com för att se hur vi kan hjälpa dig.


    Mottagaradress för retur


    Tänk på att returfrakt bekostas av kunden och att öppnade förpackningar inte ersätts.